Śledź nas na Twitter

razem z 15 osobami

Bądź na bieżąco

Dołącz do 500 czytelników RSS

30.05.2012 w Pracodawca przyjazny rodzinie jacek 0

Plebiscyt „Mama w pracy” rozstrzygnięty!

W środę 23 maja, w budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie odbyła się Gala Finałowa piątej edycji konkursu „Mama w pracy” – organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja, dziennik Rzeczpospolita oraz instytut badawczy MillwardBrown SMG/KRC. Zwycięzcami tegorocznej edycji zostały: Danone Sp. z o.o., DOW Polska Sp. z o.o. oraz Hay Group Sp. z o.o. Spółka Danone już po raz drugi trafiła na listę zwycięzców konkursu.
Dodatkowo Kapituła wyróżniła 26 przedsiębiorstw przyjaznych młodym mamom.
W kategorii „DUŻE FIRMY” wyróżnienia otrzymały: Sabre Polska Sp. z o.o., Global e-Business Operations Sp. z o.o., Nokia Siemens Networks Sp. z o.o., Thomson Reuters (Markets) Europe S.A., Lufthansa Systems Poland Sp. z o.o., Volkswagen Motor Polska Sp. z o.o., TRANSITION TECHNOLOGIES S.A., Grupa Allegro Sp. z o.o., NUTRICIA Zakłady Produkcyjne Sp. z o.o., PGNiG SA Dolnośląski Oddział Obrotu Gazem, Gazownia Wrocław, Górnośląska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o., DELTA CONTACT, ELEKTROBUDOWA S.A. oraz Gallup Polska sp. z o.o.
W kategorii „ŚREDNIE FIRMY” wyróżnienia zostały przyznane następującym spółkom: Przedszkole ‚PATRYK’, Colliers International Poland/REMS Sp. z o.o., APELLA S.A. (dawniej MEDIA SKOK Sp. z o.o.), Hotel Zdrojowy Pro-Vita, Szkoła Podstawowa nr 34 w Łodzi, Wrocławski Park Wodny S.A., Roedl Outsourcing Sp. z o.o., Dom Maklerski IDMSA, Pekao Financial Services Sp. z o.o. ,Lechpol.
W kategorii „MAŁE FIRMY” wyróżnienia otrzymały: O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o. oraz CENTRUM FINANSOWE BANKU BPS S.A.
Certyfikaty przyznawane są na podstawie danych uzyskanych z elektronicznych ankiet, które anonimowo wypełniają pracownice organizacji zgłoszonych do konkursu. W tym roku wpłynęło 5.570 ankiet z 92 zgłoszonych instytucji.

„Mamy nadzieję, że konkurs przyczyni się do popularyzacji dobrych praktyk stosowanych przez nagrodzone firmy. Elastyczne godziny pracy, możliwość pracy z domu, prywatna opieka medyczna, dodatkowy płatny urlop macierzyński czy wsparcie finansowe z okazji urodzenia dziecka – to tylko niektóre z udogodnień, jakie coraz częściej gwarantowane są młodym mamom. Pracodawcy dostrzegają zalety pracujących mam, dlatego starają się zapewnić im jak najlepsze warunki. To właśnie na podstawie anonimowo wypełnionych ankiet przedsiębiorcy dowiadują się, co powinni zmienić, aby ułatwić młodym mamom godzenie obowiązków zawodowych z rolą rodzica” – podsumowuje Izabela Schnell z Fundacji Świętego Mikołaja.

Z danych opracowanych przez Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/ KRC wynika, że aż 80% kobiet w ciąży spotyka się z życzliwym traktowaniem przez przełożonych, a aż 88% z wyrozumiałością współpracowników. Wciąż jednak kobiety napotykają na wiele trudności związanych z łączeniem pracy zawodowej z rolą mamy. Wśród matek wychowujących dziecko do lat 4 11% kobiet ma nieprzyjemności w pracy spowodowane korzystaniem ze zwolnienia lekarskiego, a 10% wbrew własnej woli pracuje w godzinach nadliczbowych. Oba problemy występują szczególnie często w większych firmach.
W 2012 roku w kategorii „DUŻE FIRMY” nagrodę otrzymała:
Danone Sp. z o.o.
W grupie „ŚREDNIE FIRMY” najwyżej oceniono:
DOW Polska Sp. z o.o.
Natomiast wśród „MAŁYCH FIRM” nagrodę otrzymała firma:
Hay Group Sp. z o.o.
Zwycięskie firmy oferują swoim pracownikom szereg udogodnień i rozwiązań, m.in.:
  • możliwość pracy z domu
  • elastyczne godziny pracy
  • dofinansowanie do wyprawki dla dziecka
  • dodatkowy miesięczny płatny urlop macierzyński
  • opiekę medyczną podczas ciąży oraz pokrycie kosztów porodu rodzinnego
Celem kampanii „Mama w pracy” jest zwrócenie uwagi na trudności Polek, które łączą pracę zawodową z rolą mamy, a także poprawienie sytuacji kobiet na rynku pracy. Pracodawcy coraz częściej uświadamiają sobie, że nowoczesna firma powinna być miejscem przyjaznym dla mam. Konkurs nagradza instytucje, które zapewniają młodym matkom bardzo dobre warunki zatrudnienia, umożliwiając jednocześnie łączenie macierzyństwa z pracą zawodową. Do konkursu mogą zgłaszać się firmy, w których co najmniej 15% zatrudnionych kobiet (min. 10 osób) wypełniło ankiety. Uzupełnione formularze trafiają do instytutu badawczego MillwardBrown SMG/KRC, który opracowuje raport. Wyniki otrzymują wszystkie firmy zgłoszone do konkursu. Na podstawie raportu pracodawcy dowiadują się jak postrzegana jest ich firma przez młode mamy.
Piąta edycja konkursu rozpoczęła się w październiku 2011 roku, a przedsiębiorstwa chętne do udziału w konkursie mogły zgłaszać chęć udziału do 15 marca tego roku.
Laureatami poprzednich lat zostali m.in.: Grupa Ikea, Nike Poland czy Żywiec Zdrój.
Honorowy patronat nad V edycją kampanii został objęty przez:
• Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych
• Business Centre Club
• Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Patronatu medialnego udzielili:
  • Instytut Pracy i Spraw Socjalnych (IPISS)
  • miesięcznik „Personel i Zarządzanie” (INFOR Ekspert)
  • Radio PLUS – Łagodne przeboje
  • serwis rekrutacyjny Pracuj.pl.
W ciągu 5 lat istnienia projektu udało się przeprowadzić badania w ponad 500 firmach, których pracownice łącznie wypełniły 22 622 ankiety.
facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail
Powiązane Artykuły
Ten artykuł ma 0 komentarzy

Dodaj komentarz

*

Początek strony

twitter Śledż nas

  •  

O nas

Karieramamy.pl to portal skierowany do rodziców. Portal o pracy, karierze i alternatywnych formach zatrudnienia. To źródło ciekawych artykułów, rzetelnych informacji, praktycznych porad i narzędzi. To miejsce gdzie można znaleźć ogłoszenia elastycznej pracy i poznać Flexipracodawców.

Nasza Misja

to promowanie elastycznych form zatrudniania oraz zasady równowagi pomiędzy życiem osobistym a zawodowym.

@ Copyright 2010-2011 | Kariera Mamy.pl – Portal o elastycznej pracy i karierze dla rodziców.| Wszystkie prawa zastrzeżone.