Śledź nas na Twitter

razem z 15 osobami

Bądź na bieżąco

Dołącz do 500 czytelników RSS

15.04.2014 w Mama po pracy, Momoradnik, work life balance zespół_kariera_mamy 0

Dobra kondycja to łatwiejszy powrót do pracy

Aktywność fizyczna pomaga w sprawniejszym powrocie do aktywności zawodowej po ciąży i urlopie macierzyńskim. Czas, podczas którego poświęcamy się dziecku warto więc wykorzystać również na poprawę naszej kondycji.
Dbając o dziecko, zadbaj o siebie
Pierwsze miesiące macierzyństwa są niezwykle ważne. Wówczas  większość naszych myśli i działań jest skierowana na dziecko, co jest absolutnie słuszne i jak najbardziej naturalne. Myśląc o nim powinniśmy jednak równocześnie zadbać o swoją formę. Oczywiście, codzienna i stała opieka nad dzieckiem także wymaga od nas aktywności ruchowej, lecz jeżeli zależy nam na budowie naszej kondycji, warto postawić na odpowiednie, dostosowane do naszych możliwości ćwiczenia. To one poprawiają układ krążenia i układ oddechowy, pomagają zrzucić zbędne kilogramy i wpływają na nasze samopoczucie. Dobrze dobrany i zaplanowany trening doda nam energii, dzięki czemu będziemy miały więcej sił do opieki nad dzieckiem. Natomiast w dalszej kolejności zapewni nam łagodniejsze i bardziej efektywne przejście do trybu pracy.
Wszystko w swoim czasie
Oczywiście nie ma nic od razu i nie ma nic za darmo. Ciąża i poród to poważna rewolucja w organizmie kobiety, zatem powrót do dawnej formy – chociaż efekty są tego warte – wymaga od nas czasu i pewnych poświęceń. Pamiętajmy przy tym, by odpowiednio dobierać ćwiczenia do naszego stanu. Nie rzucajmy się więc od razu na głęboką wodę, zaczynajmy małymi krokami  i stopniowo podnośmy sobie poprzeczkę.
Stawiaj na systematyczność
Ćwiczenia powinny być regularne, a nie intensywne. Zaplanujmy więc treningi z odpowiednim wyprzedzeniem i starajmy się trzymać swoich ustaleń. Opiekując się dzieckiem musimy się dostosować przede wszystkim do jego trybu, więc najlepszą formą jest w tym przypadku trening w domu. Programy treningowe można znaleźć w książkach, magazynach, aplikacjach mobilnych czy na stronach www (chociażby w serwisach takich jak e-trener.tv). Nie musimy ćwiczyć na siłowniach, w klubach, ale także w każdej wolnej chwili i w każdym miejscu z dostępem do internetu.
Poczuj się atrakcyjna
Wraz ze wzrostem naszej kondycji i stratą zbędnych kilogramów po ciąży, nabieramy pewności siebie. Aktywność fizyczna wpływa więc na poprawę naszej samooceny i sprawia, że łatwiej poradzimy sobie z przeciwnościami czyhającymi na nas po powrocie na rynek pracy. Dzięki odpowiednim treningom poczujemy się wysportowane, atrakcyjne i spełnione, a co za tym idzie, dużo sprawniej przejdziemy z etatu mamy na etat u pracodawcy lub na własną działalność. Regularne ćwiczenia w trakcie ciąży oraz po porodzie wymagają od nas wytrwałości w dążeniu do stawianych celów, niezależności oraz skupienia na własnych potrzebach, czyli cech, które są pożądane podczas powrotu na rynek pracy. Dla tych efektów warto zadbać o swoją kondycję, a jedyne, czego potrzebujemy na początek to odrobina silnej woli. Zatem do dzieła!
Polecamy:
facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail
Powiązane Artykuły
Ten artykuł ma 0 komentarzy

Dodaj komentarz

*

Początek strony

twitter Śledż nas

  •  

O nas

Karieramamy.pl to portal skierowany do rodziców. Portal o pracy, karierze i alternatywnych formach zatrudnienia. To źródło ciekawych artykułów, rzetelnych informacji, praktycznych porad i narzędzi. To miejsce gdzie można znaleźć ogłoszenia elastycznej pracy i poznać Flexipracodawców.

Nasza Misja

to promowanie elastycznych form zatrudniania oraz zasady równowagi pomiędzy życiem osobistym a zawodowym.

@ Copyright 2010-2011 | Kariera Mamy.pl – Portal o elastycznej pracy i karierze dla rodziców.| Wszystkie prawa zastrzeżone.